Margarida Codina Carbonell - Asociación Colegial de Escritores de Cataluña
Margarida Codina Carbonell
Margarida Codina Carbonell és filòloga, professora, escriptora i divulgadora literària. És llicenciada en Filologia Hispànica i en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada. Durant quinze anys va exercir com a professora de Llengua i Literatura a l’ensenyament secundari de la Generalitat de Catalunya.
La seva trajectòria professional està estretament vinculada a la formació i la divulgació de la literatura. Ha impartit tallers literaris i cursos d’escriptura a Barcelona, entre els quals els de Ciutat de Lletres, projecte que dirigeix, i a l’escola d’escriptura Escriptorium de Sabadell. També ha ofert conferències sobre literatura universal en diferents Aules d’Extensió Universitària per a la Gent Gran i ha organitzat itineraris i rutes literàries.
Una part destacada de la seva activitat s’ha centrat en la poesia de Màrius Sampere. Ha estudiat la seva obra, ha participat en la preparació i presentació d’alguns dels seus llibres i ha elaborat l’Itinerari poètic de Màrius Sampere a Santa Coloma de Gramenet. També ha publicat estudis sobre el poeta, entre els quals Màrius Sampere: l’origen.
A més de la seva pròpia obra, Codina Carbonell ha participat com a coautora de llibres de text de llengua castellana i catalana de l’Editorial Teide, entre els quals AVE – Lengua castellana 1 ESO, juntament amb Mercè Arce Lasso.
En l’àmbit editorial també ha desenvolupat una important tasca com a directora de la col·lecció «El Fil de la Història» de l’Editorial Efadós, dedicada a la narrativa històrica i que combina ficció i documentació històrica.
Carrer de Canuda, 6. 5ª Planta
08002 Barcelona
Telf: 93 318 87 48 | Email info@acec.cat