Català - Castellano
DONAR-SE D’ALTA
Tornar a la recerca de traductors
Mercedes Delclós Alonso


Neix a Madrid el 1953. El 1963 es trasllada a Málaga on comença els seus estudis al Conservatori.

És llicenciada en Filologia Anglesa per la Universitat de Granada.  Es trasllada a Anglaterra des del 1975 fins al 1977 per treballar com a professora de castellà. Aquí fa incursions en la comèdia musical anglesa en una obra anomenada “ The boyfriend “ d’Andy Wilson.

Rep classes de jazz de Ian Henry (veu i piano). Obtè una borsa de viatge de l’INAPE per fer un curs de jazz al Berklee College de Boston  (EEUU, 1980).  Al 1981 es trasllada a Barcelona. Treballa com a professora d’Anglès i com a traductora. Realitza a l’Aula de Jazz estudis d’harmonia, llenguatge musical, piano i veu amb la cantant nord-americana  Dee Kohanna i Andy Phillips. Paral·lelament estudia tècnica i interpretació de Música Antiga amb Joaquim Proubasta i William Waters. Realitza un curs d’interpretació del Renaixement Anglès amb el Deller Consort a França, un altre de Música Barroca amb Jordi Savall a la Seu d’Urgell, tres cursos de “El moviment de la veu” amb Inke Bucholz i Stephanie Kraus, un curs de Tècnica Alexander amb Nica Gimeno, un taller de pedagogia sobre Cant coral amb Elisenda Carrasco.

Ha assistit a classes magistrals d’Emma Kirkby, Esperanza Abad, Manuel García Morante i Miriam Alió._ Obté el títol de professora de cant al Conservatori de Badalona.

 Ha interpretat dues obres de teatre musical: “Tocata i Fuga” amb el Quarteto de Cinque, i “Sense Corbata”, amb el grup de teatre “L’All”, sobre textos de Joan Brossa, dirigit per Quim Lecina; Elisa Huertas, moviment escènic i Marcel Caselles, música.

_ Ha actuat al teatre Malic i al teatre Artenbrut, interpretant cançons de Cabaret literari amb la pianista Mercè Noguera.

Ha col.laborat amb “Numquam” al Grec 86.  Ha cantat al “Grec 88” i al Festival de Tardor amb Carme Canela, Silvia Guillem, Lulú Martorell i Mariona Sagarra, amb obres vocals d’Agustí Fernández.


 Ha gravat repertori del Renaixement Anglès, Italià i Trobadors per a la Radio Catalunya Música amb William Waters, llaüt, i Teresa Bigas, arpa gòtica, amb els quals ha actuat  per diferents indrets de Catalunya.

Al 1990 grava la música del compositor Oscar Roig per l’obra teatral “Talem”, i la música del compositor Josep Lluïs  Jornet per l’obra teatral “Els Gegants de la Muntanya”, estrenades al Teatre Lliure.  Al 1991 crea el quartet a capella  “Quelocante” amb el qual ha treballat com a cantant, compositora i arranjadora.

Ha cantat amb Mª del Mar Bonet en el Festival Olímpic de les Arts (1992).  Interpreta repertori de Cabaret Literari amb la pianista Laura Moral: autors del segle xx: Kurt Weill, Duke Ellington, Benjamin Britten, Lewis Allan, John Kander, Cole Porter…

 Des de l’any 2000 ha segut component vocal i directora del grup a capella  “Musdeveus”,   interpretant composicions pròpies.  Ha treballat com a  professora de tècnica i interpretació vocal a Avinyó Espai musical, al Timbal (Barcelona), a l’Aula de Jazz de Barcelona, a l’Escola Municipal de Música  “L’0riola “ de Sant Vicenç de Montalt, al Taller de Música de Badalona , a l’Escola de Música de Canet i a la Fundació del Teatre Clavè de Tordera.

 L’any 2005 ha treballat en el Teatre Nacional de Catalunya durant tres mesos com a compositora, directora musical i intèrpret, en les accions musicals de l’obra de teatre “Fuente Ovejuna” de Lope de Vega, dirigida per Ramon Simó, actuant també durant un mes a Madrid.

 L’any 2007, per encàrrec del Teatre Nacional de Catalunya, realitza les composicions musicals per l’obra de teatre “Temps real” de l’autor Albert Mestres, amb direcció de Magda Puyo, estrenada en el mes de febrer a la Sala Tallers del T. N. C.

Ha impartit cursos de “Veu a capella”, d’”Educació de la veu – La veu com a eina de treball” –  dins del programa de formació permanent del professorat, a través de l’institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Bellaterra (Barcelona ).


 Des de l’any 2006 ha format part del grup “Acció Poètica” de l’Ateneu Barcelonès, amb el qual ha realitzat activitats poètiques de creació pròpia. Paral·lelament ha treballat en la creació de composicions musicals a partir de poemes d’aquests autors en un repertori poètic musical per a veu i piano anomenat “Poèsica”, editat en CD.

2008: Ha assistit com a participant a les sessions de treball per a dones artistes, “Una font de creativitat interior”, impartit per Ang Gey Ping, curs impulsat per el Projecte VACA.


 Ha presentat, dins del Novembre VACA, amb la ballarina i actriu Montserrat Iranzo, el projecte de creació personal “Dichosonidoscantos”, un treball que embolcalla poesia, música i moviment escènic.

 Ha treballat , com a poeta, compositora i intèrpret, en el projecte de video poemes anomenat “Loscantosteconmueven”. Image i edició, Victoria Andrés.

Treballa en la traducció del francès al castellà del llibre “Dix ans avec Alexandra David-Néel” de Marie-Madeleine Peyronnet, editat per la Fundació Alexandra David-Néel, Digne-les Bains, França.


 Han segut editats diversos CDs: “Viatge íntim”, “Babo lemiló, Musdeveus”, “Cabaret Songs”, “Gosadia” i “Poèsica”. Dos llibres infantils amb música: “Animalari” i “Glu Glu”. Un llibre de poesía: “Voces nuevas” (seleccionada en el XXI certamen  de l’editorial Torremozas). (Aquest apartat està detallat amb més precisió a la secció Extracto del currículum).

Ha realitzat el Màster d’Art Sonor per la Universitat de Belles Arts el 2016.



Carrer de Canuda, 6. 5ª Planta
08002 Barcelona
Telf: 93 318 87 48 | Email info@acec.cat