| | L’Excel·lència Literària: l’Edat Mitjana 3/3/2010
 
 L’ACEC, amb la col·laboració de la Fundació Lluís Carulla, organitza les II Jornades de l’Excel·lència Literària, del 8 al 10 de març
 
 
 L’Associació Col·legial d’Escriptors de Catalunya (ACEC), amb la col·laboració de la Fundació Lluís Carulla, organitza, del 8 al 10 de març de 2010, a l’Ateneu Barcelonès (Aula Josep Maria de Sagarra i Sala d’Actes), les II Jornades de l’Excel·lència Literària, centrades enguany en l’Edat Mitjana.|  Ars Magna, de Ramon Llull (Foto:)
 |  | 
 
 El certamen combinarà ponències i recitals i comptarà amb la participació d’experts en literatura medieval, com Antoni Rossell, Raffaele Pinto, José María Micó, Victoria Cirlot i Stefano Cingolani, així com amb la veu de Jordi Boixaderas i Carles Canut per a la lectura de fragments del Curial e Güelfa i del Llibre de les bèsties. Les Jornades faran una revisió de l’escriptura, el pensament i els ideals de l’Edat Mitjana com a fonts de l’excel·lència intel·lectual moderna i de la tradició en la literatura catalana i castellana.
 
 El programa de les Jornades està dividit en tres eixos. Així, el primer dia –8 de març– se centrarà en l’escriptura i inclourà les ponències “Lírica dels trobadors”, a càrrec d’Antoni Rossell; “La modernitat com a invenció de la novel·la”, de Carlos Alvar, i “Dante i l’eclosió de les llengües romàniques com a vehicles de pensament i creació artística”, de Raffaele Pinto.
 
 En la segona sessió –9 de març– el tema vertebrador serà el pensament, amb les conferències “L’originalitat de Ramon Llull. De la màgia a la ciència a través de la poesia”, d’Amador Vega; “Cims de transcendència”, a càrrec de Josep María Benítez, i “Traducció, adaptacions i actualitat dels clàssics medievals”, de José María Micó.
 
 Els ideals serà el tema central de la tercera jornada –10 de març–, que comptarà amb les ponències “Les místiques medievals com a fonts de l’excel·lència intel·lectual moderna”, de Victoria Cirlot; “El món d’Ausiàs March”, a càrrec de Ferran García Oliver, i “Bernat Metge, primer clàssic de la prosa especulativa catalana, d’Stefano Cingolani”. Les Jornades es clouran amb el concert La cançó amatòria de l’Edat Mitjana al Renaixement, a càrrec de Marta Rodrigo i Andreas Martin.
 
 Programa de les II Jornades de l’Excel·lència Literària
 L’Excel·lència: l’Edat Mitjana
 Dies 8, 9 i 10 de març de 2010
 Aula Josep Maria de Sagarra (4rt. Pis de l’Ateneu Barcelonès)
 Sala d’Actes (2n pis de l’Ateneu Barcelonès)
 
 Dia 8, a les 19 h.
 L'escriptura
 
 Antoni Rossell: Lírica dels trobadors
 
 Carlos Alvar: La literatura, els models, els gèneres. La modernitat com a invenció de la novel·la
 
 Raffaele Pinto: Dante i l'eclosió de les llengües romàniques com a vehicles de pensament i creació artística
 
 Lectura de Curial e Güelfa, a càrrec de Jordi Boixaderas
 
 Presentació de José María Micó
 
 Dia 9, a les 19 h.
 El pensament
 
 Amador Vega: L'originalitat de Ramon Llull. De la màgia a la ciència a través de la poesia
 
 Josep M. Benítez: Cims de transcendència.
 
 José Mª Micó: Traducció, adaptacions i actualitat dels clàssics medievals
 
 Lectura del Llibre de les bèsties, a càrrec de Carles Canut
 
 Presentació de Valentí Gómez i Oliver
 
 Dia 10, a les 19h.
 Els ideals
 
 Victoria Cirlot: Les místiques medievals com a fonts de l'excel·lència intel·lectual moderna.
 
 Ferran García Oliver: El món d'Ausiàs March
 
 Stefano Cingolani: Bernat Metge, primer clàssic de la prosa especulativa catalana
 
 Concert La cancó amatòria de l’Edat Mitjana al Renaixement, a càrrec de Marta Rodrigo i Andreas Martin
 
 Presentació de Miquel de Palol
 
 
 
 
 | 
 |